Dagen med stort D

 
Idag var jag (som jag skrivit om innan) inne i Zürich och träffade flera andra au pairer. Det var så kul att åka in dit och få träffa andra både människor som är lika nya som mig men även erfarna... Vi var på Migros heter det, en stor galleri liknar Åhlens lite och sedan en stor cafeteria på översta planet som även hade en lekplats för dem som hade med sig barnen. Där satt vi länge och väl och pratade om allt mellan himmel och jord, riktigt härligt.
Efter ett tag så gick jag med Nanna och Vanessa (?) som hade deras barn med sig till en leksaksaffär. Det fanns tydligen en cool rutschkana som barnen ville åka i och sedan skulle det inhandlas några böcker.
Jag träffade senare en tjej som heter Vera också super härlig och trevlig, verkar lite galen men på ett väldigt bra och roligt sätt. 
Jag känner nu när man börjar känna fler människor här hur bra detta år kommer att bli samt att tiden kommer gå så snabbt...
 
 
Den coola rutschkanan, har ni tänkt på den stavningen att den är svår? Fick på riktigt googla för att få det rätt, haha
 
Ja men nu till det stora D:et då, haha det är inte så stort men jaja, idag var jag och hämtade barnen själv för första gången vilket gick jättebra och de verkade nöjda när jag kom haha. Vi kom hem efter lite snigelskådning och gick direkt till lekplatsen, eller ja de cyklade och jag fick springa efter... 
Sedan när C kom hem så blev det maglagning för min del, denna gång var det falukorv i ugn med tomat, rödlök och äpple, och till det hade vi en sallad och potatis- och rotsellrimos, väldigt gott om jag får säga det själv, tänkte lägga upp receptet åt er senare!
Snigelskådning på hög nivå
#1 - - Anonym:

Åhhh mina små sötungar. Haha ja dessa jäkla sniglar. Dom får ju aldrig nog av dom.