Tips på ankomstpresenter till familjen

Jag som många andra stod i det stora dilemmat om vad jag skulle köpa till familjen som ankomst presenter. I och med att min familj som jag är i är svensk-dansk så kändes det inte särskilt rätt att köpa någon bok om svenska traditioner och liknande saker som jag hade tänkt mig innan. Jag började istället att fundera på sovenirer från Västervik och kom då fram till att det finns ett grytunderlägg som det står just Västervik på (finns liknande med Göteborg, Stockholm, Paris, London och massor mer) så ett sådant köpte jag...
... jag tänkte även på att vi har ett ljusstöperi hemma där jag kan skriva egna hälsningar på ljus vilket jag gjorde. Jag valde ett ljus med ett jättefint hjärta på där jag skrev "till familjen från rebecca". Det verkade som att det blev en stor hitt! 
Så mitt tips är då att tänk på lokala grejer, vi har även en jätteduktig konsnär hemma som jag västerviksmotiv på brickor vilket också var ett alternativ för mig. Är det inte någon svenska familj så rekomenderar jag absolut att köpa typ böcker om svenska traditioner och recept i till föräldrarna.
 
Men föräldrarna var ändå inte det svåra tyckte jag utan det svåra var barnen, jag funderade mycket fram och tillbaka men insåg att även här kan man tänka personligt. Eftersom att barnen är svenskar så kan jag köpa svenska böcker, mina favoriter när jag var liten var mamma mu, och tänkte då att jag ska köpa en varsin mamma mu bok till barnen. 
 
Dessa böcker blev en riktig hitt hos barnen, och föräldrarna har fått läsa ur dem varje kväll vilket jag tycker är jätteroligt!
Läsning är ju kul när man är i den åldern men man tycker ju även om att leka... jag hade även fått reda på innan att barnen tycker om vattenleksaker men de hade inga vattenpistoler, och hur bra var inte det för mig? Jag åkte direkt och köpte vattenpistoler! 
Dessa blev också en hitt och de används väldigt flitigt!
 
Något annat man kan köpa till barnen är sverigetröjor tillexempel, är de lite högre i åldrarna så kan man även tänka lite i pysselväg. Saker som man kan göra något eget av. Jag köpte till exempel ett kitt till min lillasyster där man kan göra egna nyckelringar vilket är en jättebra present. Hoppas ni har fått lite tips nu, kram