Årsresumé del 3

Jag började Juni månad med att skriva klart alla sista prov och skolarbeten. Sedan tog jag och Ingrid bilen mot Göteborg för att fira Anton och för att gå på Håkan Hellström. De andra tjejerna anslöt dagen efter oss. 
 
Först i kön till Håkan hellström och sedan inne på ullevi i väntan. 
 
 
Håkan gick tillslut upp på scenen och levererade precis som man hade förväntat sig. Det var underbart att se honom live. 
 
Sedan var det studentvecka som stod på schemat. Vi hade ganska mycket aktiviteter på schemat, det var sauna ute på lysingsbadet ihop med parallelklassen, det var middag på simson, klassmys med grillning och övernattning hos Lollo, tävlingar, utflyckt till Hasselö, pynt av flak. Ja listan görs lång, jag hade dock väldigt roligt under denna tid att kameran liksom glömdes bort. Bilder från studenten har jag dock ganska mycket av. 
 
Studentdagen började med frukost hemma hos mig, den började vid 7 på morgonen om jag inte minns helt fel. Det var självklart tungt att gå upp men man var så förväntansfull så det gick över snabbt. 
Efter fotografering, avslutning i kyrkan, lunch i matsalen och samling så var det dags för utspring. Adernalinet pumpade som bara den och lyckan var total när man såg alla nära och kära utanför skolan, herregud vad lycklig jag var. 
Det var sedan kortege genom stan innan det var motagning hemma. Jag var så glad över alla som ville komma på min motagning, jag kände mig så lyckligt lottad över att alla dem var där för min skull. Efter motagningen så åkte jag vidare mot Louise där vi hade lite förfest innan vi gick ut för att fira att vi hade tagit studenten. Åh vilken rolig kväll det var. En av det bästa kvällarna och dagarna i mitt liv.
 
Resten av sommaren fortsatte med mycket jobb, jag var inte ledig mycket alls och när jag väl var ledig så sov jag mest. Så det var jobb, jobb och återigen jobb innan jag sa hejdå till familj och vänner för att åka till Schweiz som var meningen att de skulle vara i ett år. Men som ni alla vet så varade det ju inte särskilt länge och jag återvände hem igen med en lättnad i bröstet.