Sista delen på min årsresumé 2016

Augusti började ju som sagt med att jag flyttade till Schweiz... Vi vet allihopa att den flytten inte var särkilt lyckad med familjen. Jag hade dock några andra bra stunder som jag verkligen tyckte om. 
 
 
Ett exempel på en riktigt bra dag var streetrarade. Hundratusentals människor inne i Zurich, musik överallt, människor som var utklädda och ja det var en riktigt lyckad dag och kväll. Jag spenderade tiden med andra au pairer och kvällen så var jag med Nanna. Vi träffade på ett gång engelskmän på en engelsk pubb som var riktgit trevliga också. 
Helgen därefter blev det också en utekväll med Nanna, och sedan övernattning också. Vi skulle låna toaletten på burgerking, men det var tydligen billigare att köpa en glass än att betala för toaletten, så vi gick runt och åt glass. 
Måndagen därpå tog jag mitt pick och pack och åkte hem vilket var en sån lättnad. 
 
Jag började med nästan en vecka hos pappa innan jag åkte vidare hem till Västervik. Jag var hemma över helgen och sedan på söndagen var det avslutning med jobbet från i somras så jag var med på den och helgen därpå var vi i Göteborg ett gäng. 
 
Blev sedan väldigt mycket jobb för att samla ihop pengar till resan, så utöver att jobba så gjorde jag inte särskilt mycket. Jag hade dock några mysiga långprommenader ihop med baloo och massa bus i trädgården. 
Sedan närmade det sig avfärd för min del och jag hostade då en avskedsbrunch med mina närmsta vänner, det var mysigt samtidigt som det är jobbigt att säga hejdå till alla. Men strax därefter började resan mot Asien och Australien!
 
 
 
Sen var det mycket ta det lugnt på stranden, go mat och sola. Nya året firades in på gili och det hade nog inte kunnat bli bättre än så. Underbart!
 
Vilket år 2016 har varit ändå, så mycket som har hänt. Det är bal, student, jobb, flytt till Schweiz, flytt hem, jobba ännu mer, resa till Bali, Gili, Lombok, Borneo. Det har hänt mycket och jag är så tacksam över allt som har hänt trotts alla motgångar jag har haft. Livet kan ju inte alltid vara lätt utan man lär sig bäst av de svåra sakerna. 
Nu på denna resa börjar man även uppskatta mer vad man har där hemma som annars är lätt att ta förgivet. 
Jag blir så tacksam för att jag får vara på denna resa samt att jag får lära mig så mycket om mig själv och andra dela av världen. Något liknande bör alla göra, sakerna man lär sig här är ovärderliga.
Tack 2016 för att balen blev som jag alltid drömt, studenten var den bästa dagen i mitt liv, att Schweiz inte fungerade som det var tänkt och att jag nu är på denna resa. Tack.