Malapascua

Såå... Jag, Johan och Cherie landade ju sent på kvällen i Filippinerna där Albin redan väntade på oss. Det blev bara en kväll i Cebu city vilket kändes bra, ingen stad jag ville spendera mer tid i om man säger så... 
Vi tog sedan en buss från Cebu city upp till Maya. Denna buss skulle då ta sådär 4-5 timmar sa dem så vi skulle vara framme runt 18 någon gång, men denna buss tog ganska mycket längre tid, vi var framme vid 21 och usch vilken färd. Det finns lite olika bussar, några är "anpassade" som de säger för de inhemska och andra för turister då. Vi hamnade på en sån som var för inhemska folket, så det var vi och lokalinvånarna. Jag satt längst mot det öppna fönstret (där det flög in en hel del skit, var länge sedan jag kände mig så skitig när jag kom fram till vandrarhemmet), innanför mig satt Johan och på nästa säte satt en kvinna med ett spädbarn i famnen som hon från och till satt och ammade. Folket stod upp i gångarna de hoppade på mitt ute i ingen stans och alla trängde sig in. Ja det var minstsagt en intresant resa. 
Sedan i Maya så var det bara de lilla vandrarhemmet som två systrar hade ihop, de var himla trevliga och söta, fixade så att vi kunde få mat på kvällen när vi kom, det var bra ställe att bo på så det var rena drömmen när vi kom dit. På morgonen hjälpte de oss med båtarna och allt över till Malapascua också och den där jobbiga resan dit var absolut värt det när man fick se den underbara ön.