Hälften avklarat hälften kvar

 
Igår började jag ju som sagt på stolarna och bordet, jag tror verkligen att det kommer bli jättebra, det känns som det just nu iallafall! Ni ser hur både bordet och stolarna såg ut innan här ovanför, innan jag började slipa ner det. Bordet var alltså en vit skiva på och sedan träben och trästolar som var inojlade. Jag tycker ablsout att sånt kan vara jättefint men kände inte att det var min stil riktigt så jag kommer måla dem i vitt och troligen klä sitsen, jag vill ha ett ljusbrunt nästan beiget tyg över sitsen och sedan lite vaderat så det blir mjukt och skönt att sitta på. Men det löser sig, först så ska det målas klart. Igår han jag lägga ett lager med grundfärg som håller på och torkar och sedan ska det strykas på två lager med vit färg. 
 
Såhär såg stolarna ut när de var slipade (benen är inte slipade på stolarna) på bordet så syns det inte särskilt mycket men det blev verkligen en stor skillnad och färger blir jättefin.
Jag kommer visa hur det färdiga resultatet blir också. Idag ska jag snart iväg och jobbar hela dagen så blir inget mer möbelpyssel idag.