När hemlängtan slår till

Nu är första gången som jag faktiskt har riktig hemlängtan. Nu är det mer än 3 månader sedan jag åkte hemifrån. Jag är så glad över allt jag har fått se här, alla platser jag har upptäckt och fått se med egna ögon, det är helt magiskt, jag känner mig så lyckligt lottad över denna resa. Men min hemlängtan börjar komma lite, vädret här är sådär och jag jobbar mestadels bara vilket gör att vardagen här ser inte så annorlunda ut här mot vad den skulle göra hemma. Jag längtar efter äventyr, jag vill se nya platser igen och få resa. 
 
Det är skönt att ha ett ställe att kalla hemma men det finns en viss charm i det där att behöva leva i sin väska, inte riktigt veta hur nästa dag ser ut eller vad man ska göra, jag saknar det faktiskt. Men vi ska fortsätta att jobba endel här i Sydney och sedan resa igen innan vi åker hem mot Sverige, tror jag iallafall. 
 
Men det som gör att jag känner av hemlängtan tror jag är för att man känner sig ganska vilsen här i Australien, jag älskar det och jag trivs så bra men jag känner mig ändå vilsen. Detta är hemma just nu men man vet inte hur länge, allt är så tillfälligt här, självklart får man vänner för livet men ändå inte för som sagt, allt är så tillfälligt.