3 år sedan

Det är något magiskt med denna dag... Varenda 28 augusti de senaste 3 åren har det varit varmt och strålande sol, även om det varit nere på ca 10 grader dagarna innan så är det alltid varmt denna dag.
För 3 år sedan var värsta dagen i mitt liv, min mormor gick bort som hela mitt liv varit en extra förälder, en väldigt stor del av mitt liv. Tiden som väntade efter var svår, det var tufft att ta sig upp till skolan och att ta sig igenom alla ämnen med godkänt. 
Förra året så bestämde jag mig vid denna tid på året att resa är nog min grej men att göra det i Schweiz som au pair var inget för mig. Jag tog mig i kragen och åkte ut på min livs bästa resa i December förra året och var borta i lite mer än 5 månader. Och nu har beslutet kommit igen att resandet är verkligen det jag trivs i nu så snart åker jag förhoppningsvis igen. 
 
Men jag är så glad över att jag hade min mormor så länge i min uppväxt som alltid lärde mig att gå efter mina egna drömmar, stå upp för mig själv och vara självständig. Jag saknar henne mer än allt men vet att hon alltid är med mig, alla tankar går till dig idag mormor!