Ändrade planer, en lägenhet, en flygresa och nytt nummer

Oj vad planerna ändrades sen jag skrev sist. Det har varit storm både blåsigt, regningt, åska och blixtar så båtarna ut till gili skulle inte gå förens tidigast 13:e igen vilket jag inte riktigt hade lust att vänta på med tanke på att det inte ens var säkert att de skulle börja gå då. 
Men jag och Johan skrollade förbi ett inlägg på facebook om en lägenhet där de behövde 2 personer till. Lägenheten var superfin och det kändes verkligen riktgit bra så vi skrev och vi blev de två personerna, superkul! Så den 18:e ska vi flytta in i lägenheten så jag behövde ju vara i Australien tidigare ändå, så jag bestämde mig för att åka den 12:e hit. 
Innan det så träffade jag Amanda och Andreas i Kuta på bali, vi var där i några dagar och det var mysigt. Flygresan blev lång även den med en allergisk reaktion -.- men det är bara att bita ihop antar jag. Väl i på flygplatsen tog jag en buss in till hostelet jag skulle bo på, vilket förörigt är väldigt bra är supernöjd!, träffade en tjej från England här och vi har gått runt och fixat nytt simkort, öppnat ett bankkonto samt lyckats få en arbetsintervju till imorgon redan vilket känns kul. 
Så ja det har varit några händelsrika dagar kan man säga. Men Sydney verkar superhärligt så det känns bra här.
 
Jag och Johan spelade ett quiss (stavas det så?) en kväll på en pubb och sedan den riktigt goda banansmoothien på en italiensk restaurang.  
På morgonen kom de med frukosten serverad direkt till rummet så jag satt ute när regnet smattrade, läste lite och åt frukost, riktgit mysigt. 
 
Sista dagen var jag, Amanda och Andreas inne i discovery mall och kollade runt lite samt fikade på en Hawaii inspererad restaurang, under den tiden var vi även med om vårt (iallafall mitt) första jordskalv. Det varade dock bara i några sekunder men det var lite obehagligt.