Bondi beach och World bar

Så igår bestämde vi oss (jag och de andra jag bor mer på hostelet) att vi skulle åka till Bondi Beach för en strand dag. Dock så blev det molnigt efter inte alls länge så vi stannade kvar inne i stan. Men det tog kanske 30 minuter så var solen framme igen och vi åkte till stranden. 
Den ser precis ut som den gör på alla bilder haha, nae men det var jättehärligt att bara ligga där hela dagen och inte göra många knop alls, jag somnade nästan. Dock så var vattnet väldigt kallt, det räckte att doppa tårna så hade man svalkat sig. 
Tillbaka från stranden så snörade jag på mig löparskorna och drog ut på en löptur, åh vad skönt det var. Det blev inte jättelångt men får börja kortare så att jag kommer igång igen, men kommer absolut fortsätta med att springa här. Staden är så stor att du verkligen kan välja vilken slags miljö du vill springa i. Igår så sprang jag runt Hyde park, väl där så var det grupper som gjorde yoga, körde styrkepass och massor annat, vissa låg och sov på gräset, andra sprang dem med, det var fina hus överallt och fontäner. Är man nere i Bondi kan man istället välja att springa längs med stranden eller köra backintervaller. Som jag skrev i mitt senaste inlägg Sydney har gjort ett väldigt bra intryck på mig och jag tror verkligen jag kommer trivas här, älskar det. 
Fick låna Emilys extra solglasögon... Och invigde även nya bikinin, älskar den!
 
Igår så anordnade hostelet ost och vinkväll för alla som bor här så det var så vi började kvällen. Sen drog jag, Emily, Jake och Jess vidare till kingkross för att testa klubben World bar, också ett bra ställe tycker jag, dock väldigt mycket mer folk där. Det var dock härligt för att på alla olika våningar var det olika musikstilar så man kunde välja vad man ville lyssna på vilket är ett plus. När vi skulle hem så stötte vi på två Australenare så vi sedan hade sällskap med tillbaka. Vår tanke var att ta en taxi tillbaka men det slutade med att vi gick de där 3-4 km istället. Det var superkul och killarna vi lärde känna var härliga också så det var win win. Vi somnade dock gott i sängen när vi kom tillbaka och tog sovmorgon imorse. 
Nu idag har jag hunnit att fixa ett par nya solglasögon då mina självklart gick sönder på vägen hit -.- men nu har jag ett par nya iallafall. Annars har jag inte gjort sådär jättemånga knop idag heller, bara tagit det lugnt. Imorgon är tanken att ta en stranddag också och på lördag flyttar vi in i lägenheten!! Åh vad jag ser fram emot det, det ska bli så kul.